Diş çürükleri saç dökülmesine neden oluyor! PRP Saç Tedavisi nedir?

Diş çürükleri saç dökülmesine neden oluyor!  PRP Saç Tedavisi nedir?

Kronik idiopatik ürtiker (kurdeşen) ile diş çürükleri arasında bağlantı olduğunu belirten bilimsel çalışmalar bulunmaktadır. Dişlerin sebep olduğu enfeksiyonlar, ciltte akıntılı yaralar şeklinde kendini göstermektedir.

Kronik cilt sorunları yaşayan kişilerin düzenli olarak diş muayenelerini yaptırıp, ağızlarındaki enfeksiyonu muayene ettirmeleri önerilir. Aksi durumda bazı cilt sorunları çözülemeyebilir.

Diş muayenelerinin bir diğer faydası da çeşitli cilt hastalıklarının teşhisine yardımcı olmasıdır. Örneğin “Liken planus” gibi deriyi ve ağız içini etkileyen deri hastalıkları ağız muayenesi sırasında tespit edilebilir.

Aniden ortaya çıkan saçkıran ve saç dökülmelerinin sebebi dişlerdeki çürüğün, dolayısıyla enfeksiyonların saçlarınıza uzanan bir etkisi olabilir. Bağışıklık sistemi de saç köklerine etki etmekte ve saç dökülmesine sebep olmaktadır. Bu nedenle saç dökülmelerini önlemek için diş hekimine muayene olmak şarttır.

Şampuan seçimi önemli midir?

Şampuanlar saç temizliğinde kullanılır. Ancak saçlar kirlenmenin yanında yıpranır, kırılır, kepeklenir, dökülür vs. Bu nedenle şampuan seçiminde temizliğin dışında saç tipimize göre şampuan seçimi yapmalıyız.

Biotin içeren şampuanlar kullanılması ya da ağızdan hap olarak biotin alınması saç kalitesini arttırmaya yönelik bilimsel ve etkili bir yöntemdir. Biotin kullanımı tırnaklarda da kalite artışı sağlar ve bu sayede tırnaklarda yumuşama, kırılma gibi sorunlar da düzelir.

Biotini hap olarak kullanmak veya biotin içeren şampuan kullanmak saçın kalitesini artırmasının yanında saçın uzama hızını % 10-30 oranında artırmakta ayrıca saçın daha parlak ve kalın telli olmasını sağlamakta bu sayede saç uzatmak daha kolay olmaktadır.

Bu tür şampuanlara ek olarak özellikle medikal şampuanlardan mantar sebepli kepeklenme için, seboreik dermatit gibi durumlar için ya da aşırı yağlanma için sabunlar tercih edilebilir.

Tabii ki şampuanlardan beklentilerimiz sınırlı olmalı. Özellikle hastalık olarak kabul edilen saç dökülmesi veya saçlı deride seboreik dermatit gibi durumlarda şampuana ek olarak bilimsel tedaviler de uygulanmalıdır.

Saç ekimi uygulama sonrası nasıldır?

Saç ekiminden sonraki ilk iki ay ekilen saç köklerinin kıl gövdeleri dökülür. Üçüncü aydan itibaren yeni kıl gövdeleri uzamaya başlar. Altıncı ayın sonunda hastanın yeni saçları %70-80 oranında çıkmış olur. Geriye kalan saçlar ise ikinci altı aylık dönemin sonunda çıkmış olur. Bu çıkmış olan saçlar kalıcıdır. Hasta saçlarının çıkmaya başladığı zamanda destek ürünleri ile saçlarına bakım yapabilir.

Birinci yılın sonunda gerek görülürse ve eğer hasta talep ederse ikinci bir saç ekimi yapmak mümkündür. Genellikle ikinci bir ekime gerek olmasa da bazı hastalarda elde edilebilen greft sayısı sınırlı olduğu için ikinci bir ekim uygun olabilir.

Tüm bu aşamaların değerlendirilmesi, doğru planlamanın yapılması ve her hastaya özel olarak uygulanabilmesi teknik bilgi ve deneyim gerektirir. Bu noktada hastanın ekim yaptıracağı uzman kadroyu tercih etmeden önce iyi bir şekilde araştırıp değerlendirmesi gerekir.

PRP Saç Tedavisi

PRP, İngilizce Platelet Rich Plasma kelimelerinin kısaltılmış şeklidir. Trombositten elde edilen zengin plazma anlamına gelmektedir. Kişinin kendi kanından elde edilen hücresel iyileşme sürecini uyaran bir tedavi yöntemidir. Kanımızda bulunan trombositler esas işlev olarak pıhtılaşmadan sorumlu olup herhangi bir doku yaralanması olduğunda, oradaki yaralanmayı tedavi etmeye şartlanmış hücrelerdir. Ayrıca trombositler içerdikleri büyüme faktörleri sayesinde doku onarımı ve yaraların iyileşmesinde büyük rol oynarlar.

Dünyada son on yıldır tanınan ülkemizde ise son iki yıldır özellikle saç problemlerinin tedavisinde kullanılan ve gündemde olan bir tedavi yöntemidir. Hücresel anlamda onarımı başlattığı için aslında rejeneratif hücre tedavisi de denir. PRP tedavisi ile, saçlı deride dolaşımda bulunan trombositlerden çok daha fazla sayıda ve aktif trombosit hücresi elde ederek iyileşme sürecini kısaltır.

Saç, yüz, boyun bölgelerine uygulanabilen PRP yönteminin diğer özellikleri şunlardır:

• Hastaya uygulanması kolay ve güvenlidir.

• Sonuçları uzun süreli görülmektedir.

• Yeniden canlandırıcı ve yapıcı etki gösterir.

• Yeni kolajen oluşumunun dışında derinin tüm yaşamsal işlevlerini destekler.

• Deriyi “doldurarak” değil “gençleştirerek” kırışıklıkların ve çizgilerin giderilmesini sağlamaya yardımcı olur.

Hastaya ilk uygulamadan kısa bir süre sonra, elde edilen parlak ve sağlıklı görünümde çok hafif bir gerileme durumu oluşabilir. Bu durumun giderilebilmesi için ardışık birkaç uygulama yapmak gerekebilir. Böylelikle parlak ve sağlıklı saçların oluşmasını sağlamaya yardımcı olur.