Hemoroid Nedir? Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Hemoroid Nedir? Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Halk arasında basur ya da mayasıl olarak da bilinen hemoroid hastalığı, en ciddi makat hastalıkları arasında yer almaktadır. Özellike orta yaş insanlarda görülen hemoroid, kadın veya erkek farketmeksizin ortaya çıkan bir problem olabilir. Hemoroid hastalığının nedenleri arasında; kişinin genetik problemi ya da tuvalet alışkanlığı gösterilebilir.

Hemoroid neden ortaya çıkar?

Hemoroid, makatın çevresinde bulunan mevcut damarların, bacaklarda görülen varisler gibi şişmesiyle ortaya çıkan bir hastalıktır. Toplardamarların bozukluğu hemoroidin ana nedenidir. Hemoroidin başlıca sebeplerinden biri kronik kabızlıktır ve bu yüzden sürekli ıkınmak yada hamilelik sonucu oluşan damar genişlemeleridir. Bu nedenlerin dışında; şişmanlık, aşırı alkol tüketimi, kötü beslenme alışkanlığı, tuvalet ihtiyacını ertelemek veya tuvalette uzun süre oturmak, hareketsiz bir yaşam tarzı sürmek, işi gereği uzun süre oturmak zorunda kalmak ve bağırsak bölgesinde oluşan tümörler hemoroidin nedenleri arasında gösterilebilir.

Hemoroid Çeşitleri ve Şikayetleri Nelerdir?

Anal bölgede görülen hastalıkların hemen hemen hepsinde çeşitli belirti ve şikayetler görülmektedir. Yani hastalık sinsi sinsi ilerlemez. Hasta sorunun farkında olmasına karşın, gerek utandığı için gerek de çeşitli nedenlerden dolayı doktora gitmeye gerek görmez. Fakat ciddiye alınmayan makat hastalıkları bazen karşımıza kanser olarak çıkabilir. Bu yüzden en küçük bir problemde bile doktora görünmek gerekir.

Hemoroid hastalığı iki çeşit olarak ortaya çıkar:

İç Hemoroid

Anüs bölgesinin kapanmasını sağlayan büzgen kasın üstündeki toplardamarların genişlemesi sonucu meydana gelir. Toplardamarın genişlemesiyle beraber iç hemoroid dışarı sarkar ve elle kuvvet uygulandığında içi boşalır. Damar toplamları şeklinde olan bu yapılar, kanama veya iltihaplanma meydana getirebilir.

Dış Hemoroid

Makatın kapanmasını sağlayan kasın altındaki toplardamarların genişlemesi sonucu ortaya çıkar. İç hemoroidle birlikte görülmesi çok yüksek olasılıktır.

Hemoroidi Tedavi Etmek Mümkün mü? Tedavi Yöntemleri Neler?

Günümüzde gelişen tıp teknolojisi sayesinde hemoroidi tedavi etmek artık çok daha kolaydır. Fakat ondan önce hastanın cerrahi yöntem uygulanmadan da kendi kendini tedavi etmesi mümkündür.

Bunun için;

• Hastaya düzenli dışkılama önerilir. Bu şekilde dışkı bağırsak içinde daha az bir süre kalmaktadır ve bağırsağı fazla yormaz.
  • Hemoroidi olan kişiler günde en az 1.5-2 litre su içmelidir.
  • Hastalar beslenmesine çok dikkat etmelidir ve kesinlikle düzenli beslenmelidir.
  • Hastalar günlük egzersizler yapmalı ve düzenli olarak yürüyüş yapmaya özen göstermelidirler.
  • Sıcak oturma banyoları da hemoroide oldukça iyi gelmektedir.

Eğer bu yöntemler de işe yaramazsa o zaman cerrahi müdahale gerekmektedir.

Hemoroid Tedavisi hakkındaki diğer yazılarımız;