Lazerle Hemoroid Tedavisi Nasıl Yapılır?

Günümüzün en popüler hastalıklarından biri de hemoroiddir. Kadın erkek farketmeden her yaşta insanda görülebilen bu hastalık, kişilerin yaşamlarını oldukça kötü etkilemektedir. Çoğu insan gerek utanmasından dolayı, gerekse farklı nedenlerden dolayı doktorlara görünmek istemezler. Fakat bu hastalığın utanılacak hiçbir tarafı yoktur ve tedavi yöntemleri de oldukça basittir.

Hemoroid hastalığını tedavi etmek için kullanılan en popüler yöntemlerden biri de lazerle tedavidir. Hemoroid hastalığı tedavisinde dünyada kullanılan son teknoloji olan lazer tedavisi diğer yöntemlere nazaran oldukça avantajlıdır. Klasik yöntemlere göre lazerle hemoroid tedavisi doğrudan hemoroidler tedavi edilmektedir.

Lazerle Hemoroid Tedavisi Nasıl Yapılır?

Lazer aleti yoğun bir şekilde ısı taşımaktadır. Aletin 150 W lambasının üretmiş olduğu ışık, cam çubuk aracılığıyla hemoroid memesinin en hassas noktasına odaklanır. Odak noktasına verilmiş olan bu ışığın etkisiyle ortaya çıkan ısı sayesinde hemoroid memesi 2-4 mm derinliğe kadar 180 derece ısıya ulaşır ve hemoroid memesini yakar. Uç noktasının 6 mm olması sebebiyle 6mm’lik bir alan yakılmış olur. Eğer hemoroid memesinin hacmi daha büyük ise, lazerle 2 veya 3 kez dokunmak gerekebilir. Uygulama yetersiz kaldığı taktirde (ki bu ihtimal çok düşüktür) 2 yada 3 ay sonra aynı işlem tekrar uygulanır. 2.seansa nadir, 3. Seansa ise çok nadir ihtiyaç duyulmaktadır. Ayrıca bir seans sadece 3-4 dakika gibi kısa bir sürede tamamlanmaktadır.

Lazerle Hemoroid Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Lazerle hemoroid tedavisinin en büyük avantajı, operasyondan sonra oluşan ağrı diğer yöntemlere oranla çok daha az hissedilmektedir. Lazerle hemoroid tedavisinde operasyon süresi oldukça kısadır. Operasyondan sonra kişi işine çok daha çabuk bir şekilde dönebilmektedir. Lazerle hemoroid tedavisi sırasında narkoz gerektirecek bir durum yoktur. Tedavi süresi maximum 10 dakikadır ve bir daha tekrarlama olasılığı çok düşüktür. Hatta bir daha tekrarlamaz diyebiliriz. Ayrıca operasyon sırasında kanama ya hiç olmaz ya da çok az olur. Kişinin operasyondan sonra uzunca bir süre dinlenmesine ihtiyaç yoktur. 1 gün dinlendikten sonra işine veya okuluna dönebilir.

Lazerle Hemoroid Tedavisinden Sonra Dikkat Edilmesi Gerekenler

Lazerle tedavi sonrası kişilerin dikkat etmesi gereken en önemli nokta kabızlıktan uzak durmalarıdır. Kabızlık durumu doktorun yönlendirmeleriyle önlenebilir. Hastanın yeterince sıvı alması ve bol bol meyve sebze tüketmesi önerilir.