Hemoroid Tedavisi

Öncelikli olarak doğru ve iyi bir muayeneden sonra (gerekirse rektoskopi muayenesi dahil) nasıl bir tedavi modeli seçeçeceğimize karar veririz. Öncelikli olarak erken hemoroid hastalığı durumlarında ilaç tedavisi yapılır; ancak bazı ileri hemoroid tedavilerinde ilaç çözüm değildir. Bu durumda Lazerle Hemoroid Tedavisi (IRC),Lastikle boğma yöntemi (RBL),THD ve Ultroid hemoroid tedavi yöntemi planlanmalıdır. Bu yöntemlerin hepsi ameliyatsız hemoroid tedavileri olup narkoz veya uyuşturmaya gerek yoktur. İleri evre hemoroid tedavilerinde cerrahi yöntemler de uygulanabilir.

Lazerle Hemoroid Tedavisi

Basur hastalığının tedavisinde ameliyata gerek kalmaksızın 1. ve 2. derece hemoroidlerin tedavisinde kullanılan bir tedavi yöntemidir. İleri hemoroid evrelerinde ( 3. ve 4. derece hemoroid ) bu yöntem uygulanmaz. Hasta kliniğe geldiğinde 5 dakikalık ağrısız bir yöntemle uygulama yapılmakta olup ,hasta tekrar işine dönebilmektedir. Bu işlemde narkoz veya lokal anesteziye ihtiyaç yoktur. Genellikle bu işlem 2-3 seans şeklinde tekrarlanır.

THD (HAL)

THD (Trans Hemoroidal Desarterizasyonu) veya diğer adıyla HAL ( Hemoroidal Arter Ligasyonu) yine son dönemlerde kullanılan etkili ameliyat dışı yöntemlerinden birisidir.

Bu işlemde hemoroide giden atardamar (arter) bağlanır ve kan akımı kesilir. Dolayısı ile hemoroid kanaması durur ve hemoroid pakesi büzülerek küçülür

Bu işlem bölgesel uyuşturma veya narkozla yapılır. Anüsten girilen alet yardımıyla basur memesine kan getiren atar damar bulunur ve 4-5 cm yukardan bağlanır, yine cihaz yardımıyla damarın bağlandığından emin olunur.

Atar damarı bağlanan iç basur memesi o andan sonra kan gelemediği için küçüler, dış basur memelerinde de zaman içinde belirgin küçülme olur.

Bu işlemde ağrı azdır ve kanama – ilthap gibi komplikasyonların oluşma riski düşüktür.

Stapler hemoroidopeksi (PPH)

1993′te Antonio Longo tarafından yayınlanmış bir yöntemdir. 2., 3. ve 4. derece hemoroidlerde uygulanmaktadır. Longo tekniği, makattan dışarı sarkmış hemoroid memelerinin, özel olarak geliştirilmiş bir aparatla kesilip yukarı çekilerek, bölgenin normal anatomik durumuna geri döndürülmesidir. Bu işlem tek kullanımlık stapler olarak adlandırılan bir cihazla yapılır.

Bu işlemde dişli çizginin yaklaşık 4 cm. üzerinden dairesel bir doku çıkarılmakta, böylece sarkmış hemoroid memeleri yukarı çekilerek eski anatomik görünüm elde edilmektedir.

Bununla birlikte hemoroidal arterin dalları kesintiye uğratıldığından iç ve dış hemoroidal dokuda kan miktarı önemli ölçüde azaltılmakta, böylece zamanla bu dokunun kendi kendine sönmesi sağlanmaktadır. Girişimin yapıldığı dişli çizginin 4 cm yukarısında ağrı algısı olmadığından ve hemoroidal dokuya herhangi bir işlem yapılmadığından operasyon sonrası hasta konforu son derece iyidir. Bölgesel ya da genel anestezi ile uygulanabilir. İşlem sonrasında hemen hiç ağrı hissedilmediğinden rahatlıkla günübirlik olarak uygulanabilir.

Bu yöntem genel anestezi ,spinal veya epidural anestezi (belden aşağısını uyuşturma) ile yapılabilir Ameliyat süresi kısadır. Hastalar kısa süreli anestezi aldıkları için aynı gün taburcu olabilirler.

Lastikle boğma tedavisi (RBL)

Lastikle boğma tedavisi 1. 2. ve 3. derece memeleşme ve kanama yapan hemoroidlerde uygulanabilir. Band ligasyon iç hemoroidler için uygundur.Hemoroid memesinin dibine bir alet yardımı ile lastik band konulması esasına dayanır.Hemoroidin dibine konan lastik band memeye kan akımını tamamen keser.Kan gitmeyen hemoroid memesi 1-5 gün içinde çürüyüp dökülür.Bu alandada eskisinden daha sert ve sağlam bir doku oluşur ki,bu da barsak sarkmalarını önler.

Bu yöntemde anestezi ve narkoza ihtiyaç olmaması, işlem sonrası ağrı olmaması ve tekrarlama ihtimalinin düşük olması nedeni ile en etkili ve en pratik hemoroid tedavisi yöntemidir. Hasta bu işlemden hemen sonra işine dönebilir,dolayısı ile işgücü kaybı olmaz.

Ultroid Hemoroid Tedavi sistemi

Ultroid Hemoroid Tedavi Sistemi her evre hemoroidi ameliyatsız, anestezisiz, ağrı kesici kullanmaksızın sadece 12 dakikada tedavi eder.Hemoroid Tedavisi uygulandıktan hemen sonra evinize yada işinize gidebilir, yemek yiyebilir, tuvalete çıkabilirsiniz. Ultroid Hemoroid Tedavisi Sistemi, hemoroidal hastalığın en ilerlemiş dördüncü evresinde bile çok etkili bir çözümdür.

Ultroid tarafından geliştirilmiş özel prob, anal kanal üzerindeki şişen doku üzerine uygulanır ve doku içerisinde meydana getirilen iki biyokimyasal reaksiyon ile bu bölgedeki hemoroidal hastalık tamamen tedavi edilir. Bu sayede hemoroid 7-14 içerisinde küçülür ve tamamen iyileşir.Dolayısı ile hemoroid hastalığının oluştuğu anal bölgede anatomik yapılar kesinlikle korunur..

Amerika’da her yıl binlerce insan Ultroid Hemorid Tedavisi Sistemi ile hemoroid hastalığından kurtuluyor.

Hastalar Ultroid Hemoroid Tedavisi Sistemi ile tedavi sonrasında hemoroid hastalığı ve belirtilerinden tamamen kurtulmuş olarak günlük normal yaşantılarına devam edebilirler. Hemoroid dokusunun tamamen iyileşme süresi 10-14 gündür. Bazı durumlarda ek bir tedaviye gerek duyulabilir.

• Hemoroidlerin kesilmeden tam iyileşmesi.
  • Makat anatomisinin tam düzelmesi.
  • Klasik ameliyata göre çok kısa dönemde normal hayata dönülmesi.
  • Ameliyat sonrası klasik ameliyata göre yok denecek kadar az ağrı,kanama ve kaşıntı olması.