Hemoroid Belirtileri Nelerdir?

Hemoroid Belirtileri Nelerdir?

Günümüzün en popüler rahatsızlıklarından biri olan hemoroid hastalığı, bir çok insanın korkulu rüyası haline gelmiştir. Oldukça kötü bir rahatsızlık olan hemoroidin tedavisi, gelişen tıp teknolojisi sayesinde artık çok kolaydır. Peki, hemoroid hastalığının belirtileri nelerdir?

Hastalıklarda en önemli unsurlardan biri erken teşhistir. Rahatsızlık ne olursa olsun erken teşhiste her zaman fayda vardır. Özellikle makat hastalıklarında birçok belirti vardır. Bu belirtiler normal olarak görülmemeli, bir an önce bir hekim tarafından bakılmalıdır.

Hemoroid Hastalığının Belirtileri Nelerdir?

Hemoroid hastalığı iki çeşit olduğu için ikisinin de belirtileri farklıdır. Hemoroid ikiye ayrılır; iç hemoroid ve dış hemoroid.

İç Hemoroidin Belirtileri Nelerdir?

İç hemoroidde, rektum içinde olması sebebiyle şişen damarlar gözükmez. İç hemoroid çoğunlukla hissedilmez ve aşırı büyümediği taktirde bir rahatsızlığa sebep olmaz.

İç hemoroid belirtileri ancak tuvalete çıktığınızda görülür. İç hemoroid belirtileri şunlardır;

Dışkılama esnasında makatta kanama. Hastalık ilk olarak dışkılama esnasında kanama belirtisiyle ortaya çıkmaktadır. Fakat bir konuya dikkat etmemizde fayda vardır. Tüm makat kanamaları iç hemoroid belirtisi olmayabilir. Makat ve kalın bağırsak belirtisi de olabilir. Bu yüzden makat kanamalarını ciddiye alıp hemen bir hekime başvurmak oldukça önemlidir.

Anüs içinde toplardamar genişlemesi sebebiyle meme oluşumu. İlk olarak hemoroid ortaya çıktığında ve tedavi edilmediğinde hemoroidde ilerleme görünür. 2. Derece hemoroid ortaya çıktığında anüs iç kısmında şişlik gibi bir meme ortaya çıkar. Dışkılama sırasında dışarı çıkıp, dışkılıma bittiğinde kendiliğinden içeri girmektedir.

Anüs çevresinde şişlik. Hemoroid hastalığı 4. derece yani son evreye ulaşması halinde ise artık genişleyen toplardamar sürekli anüs dış kısmında şişlik gibi durmaktadır.

Ağrı. Her hastalıkta olduğu gibi hemoroid hastalığının belirtileri arasında da ağrı vardır. Hastalık derecesi ilerledikçe ağrının şikayeti artmaktadır.

Kaşıntı. Hemoroid hastalığında eğer hemoroid memeleri anüsün dışında bulunuyorsa, bu durum ciddi anlamda kaşıntıya sebep olmaktadır. Kaşınmaya sebep olan olay, hemoroid memesinin kıyafetlere sürtünmesi olabilir.

Islaklık. Anüsün dış kısmında bulunan memeler, iç çamaşırı hafif ıslak hale getirebilir.

Dış Hemoroid Belirtileri Nelerdir?

Dış hemoroidde şişen damarlar anüs çevresinde şişliğe sebep olabilir ve gözle görülür. Dış hemoroid belirtileri şunlardır;

Anüs çevresinde şişlik. Cilt altında bulunan toplardamarlar muhtemelen çok ıkınma sonucunda genişlemeye neden olmaktadır. Şişliğin büyüklüğü hemoroidin büyüklüğüne göre değişebilir. Hasta bu durumu kolayca fark edebilir.